Aktuális

Aláírásgyűjtés a Szombathely-Felsőőr vasútvonal visszaállításáért

2021. április 7.

Új lendületet vett a közelmúltban a Szombathely-Felsőőr (Oberwart) vasútvonal visszaállításának ügye, miután magyar és osztrák civilek aláírásgyűjtést kezdeményeztek a régóta terítéken lévő, ám egy ideje feledésbe merült fejlesztés előmozdításáért. A vasút helyreállítás már a magyar Parlamentben is téma.

A Szombathely és Felsőőr közötti vasúti összeköttetés visszaállítása azért kapott újra figyelmet, mert bár 2015-ben készült egy hatástanulmány a projekt megvalósíthatóságáról, osztrák részről az utóbbi hónapokban felerősödött az a szándék, hogy felszedik a még meglévő síneket és a helyükön kerékpárutat létesítenek. Ezzel nem mindenki ért egyet, hiszen létezik olyan vélekedés is, miszerint a vasútfejlesztés és a kerékpáros közlekedés nem feltétlenül zárja ki egymást. Ám ha az osztrák oldalon tényleg felszedik a síneket, aligha lesz jövője a vasúti projektnek. Ezért indították el magyar és osztrák részről is a petíciót.

A civil kezdeményezés és aláírásgyűjtés élére magyar részről a felsőcsatári ifjabb Cseri Tivadar (képünkön) állt, aki a projekt létjogosultságáról számos sajtónyilatkozatot is tett az utóbbi hetekben. A nyugat.hu-n megjelent cikket itt lehet elolvasni, az ugytudjuk.hu helyszíni riportját itt kísérheti figyelemmel, míg az ORF Burgenland rádiónak adott interjút itt hallgathatja meg.

A vasútvonal visszaállításának ügye már a magyar Parlamentben is téma, miután Bana Tibor független országgyűlési képviselő írásbeli kérdést intézett ezzel kapcsolatban Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterhez. Ezt itt tudja elolvasni:

A petíciót az erre a célra létrehozott Facebook oldalon lehet részletesen megismerni, innen átkattintva, illetve közvetlenül ezen a helyen gyűjtik az aláírásokat a Szombathely-Felsőőr közötti vasútvonal újbóli visszaállításáért.

A Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség és a TU Wien közösen állapították meg, hogy 119 millió euróba kerülne a kivitelezés, de 10 év után már évente lenne 97 millió eurós gazdasági hatása. Azaz szinte évente megtérülne a munka, ráadásul 2000 új munkahely is lehetne emiatt a környéken pár év alatt! – érvelt a vasút mellett az egyik cikkben ifjabb Cseri Tivadar, aki egyben mindenkit buzdít a petíció aláírására.

Hozzászólások

Jelentkezz be, hogy hozzászólhass!